Prof. univ. dr. Vasile Pușcaș a afirmat ieri, cu ocazia cursului „Managementul conflictului – Cum să aplanezi conflictele în mediul de business”, organizat în sala de conferințe a Hotelului “Black Lord” din Târgu-Mureș de Clubul Întreprinzătorului Român fondat de Banca Transilvania, în cadrul proiectului „Competențe manageriale în poli de creștere și dezvoltare și antreprenoriat de viitor în poli de competitivitate”, că orice conflict, chiar și negativ, poate deveni – dacă este gestionat în mod corect – o oportunitate pentru supraviețuirea și chiar dezvoltarea unei afaceri.
1. Conflictele permit dezvoltarea
Fostul negociator șef al României cu Uniunea Europeană a arătat, într-un dialog interactiv avut cu cei aproximativ 70 de participanți la curs, că în cazul în care reprezentanții mediului de afaceri nu dau importanță conflictelor, fie că sunt pozitive sau negative, acestea riscă să se transforme în situații de criză. “Conflictele pot fi pozitive, productive, sau negative, destructive. Dacă nu li se acordă atenția adecvată, acestea se pot transforma în situații de criză, indiferent de plasarea acestora în raport cu actorul implicat”, a explicat prof. univ. dr. Vasile Pușcaș. “Conflictele pozitive determină schimbarea situațiilor existente reprezentând forța care pune în mișcare creativitatea și inovația, previn stagnarea, stimulează interesul și curiozitatea, surprind probleme și identifică soluții pentru acestea. De asemenea, acest tip de conflicte permit organizațiilor sau indivizilor să se dezvolte, să rezolve problemele într-o manieră mai eficientă și să contrabalanseze inerția pe care o dezvoltă majoritatea organizațiilor, îi ajută pe indivizi să înțeleagă că ceea ce înainte era considerat de la sine înțeles, sau procedurile sau tehnicile de lucru cu care erau obișnuiți pot fi învechite, stimulând astfel creativitatea și utilizarea acesteia pentr