La 10 ani de la înfiinţare, perioadă în care şi-a crescut afacerile de peste 30 de ori şi a construit o fabrică de aditivi la Braşov, subsidiara locală a Sika, producător elveţian de materiale chimice pentru construcţii şi industrie, intenţionează să-şi extindă operaţiunile şi ia în calcul fie o preluare, fie o investiţie greenfield. Ileana Nicolae, CEO al Sika România, vorbeşte într-un interviu acordat revistei Business Construct despre strategia de extindere şi aşteptările companiei privind evoluţia afacerii, măsurile luate în criză sau impactul turbulenţelor politice asupra pieţei.
Cu un portofoliu variat de produse şi un business susţinut în principal de importuri, Sika România vizează prin extindere creşterea competitivităţii pe segmentul mortarelor uscate prin producerea lor la nivel local şi eliminarea cheltuielilor costisitoare de transport.
Proiectul extinderii a apărut încă din 2007, dar avântul a fost tăiat de criza economică, iar de atunci compania "se joacă" cu această idee, afirmă Ileana Nicolae, una dintre cele mai cunoscute femei din top managementul local al industriei construcţiilor.
Dacă varianta construirii unei unităţi de producţie a mai fost vehiculată, opţiunea achiziţiei nu a fost menţionată până în prezent în mesajele publice ale Sika România. Între timp, criza economică s-a mai domolit, dar a fost dublată de cea politică.
"Ceea ce s-a întâmplat în România în ultimele luni nu ne-a făcut bine, ne-a pus frână, pentru că eram mult mai avântaţi vizavi de acest proiect. Deocamdată stăm să mai respirăm un pic şi să ne mai gândim", spune Nicolae, care conduce operaţiunile Sika România încă din 2002, anul intrării grupului elveţian pe piaţa românească. Ea afirmă că în prezent compania are discuţii cu trei producători locali de mortare uscate pentru o eventuală preluare, operaţiune pentru care nu este luat în calcul do