În plină desfăşurare a Salonului Auto de la Paris, AFP scrie că, în doar câţiva ani, constructorul Dacia cu autoturismele sale ieftine s-a impus pe piaţa automobilelor graţie unui concept inedit ale cărui beneficii ajută acum compania-mamă, Renault, să se menţină într-o perioadă de criză economică.
La şapte ani de la lansarea Logan, Dacia prezintă la Salonul Auto de la Paris cea de-a doua sa generaţie de automobile de oraş, dar şi o variantă modernizată a modelului Sandero, care a apărut în 2008.
"Acesta permite efectuarea de economii cu cât mai multe piese din noua generaţie", a explicat Arnaud Deboeuf, director al programului "Entry" (Dacia în Europa) al Renault.
Conceptul Dacia s-a clădit pe ideea creării unui autovehicul cu preţ scăzut, dar care să dispună de toate echipamentele necesare.
"Nu este o simplă maşină, ci şi o afacere de succes. Am revăzut întreaga structură de costuri şi am păstrat doar ceea ce agreează clientul", a adăugat Deboeuf.
Concret, Renault refoloseşte la maximum piesele existente, le elimină pe cele nefolositoare şi ţine în permanenţă legătura cu furnizorii pentru reducerea costurilor, fără modificarea caietului de sarcini sau a prototipului. Fabricantul recurge la economii în toate fazele: producţie, logistică, marketing şi nu permite returnarea produsului, scrie AFP.
Potrivit lui Bernard Jullien, cercetător şi coautor al cărţii "Epopee Logan", ideea nu s-a impus prea uşor, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă, deoarece contravine tendinţei actuale.
Când Louis Schweitzer a decis, la mijlocul anilor '90, să dezvolte u automobil robust la preţul de doar 5.000 de euro, nimeni nu l-a crezut.
Fostul preşedinte-director general al Renault a reuşit să-şi impună acest proiect în 1999, când concernul a cumpărat fabrica românească Dacia, marcă sub care urma să comercializeze această gamă î