Pentru operatorii de chartere VIP, piața din România nu mai reprezintă decât 20%-30% din totalul clienților. Noua strategie prin care firmele își aduc businessul pe profit este exploatarea piețelor externe.
După un vârf al businessului atins în anii 2007-2008, piața de taxi aerian de lux a cunoscut o serie de modificări. Ne referim aici la acele companii de business jeturi care au în dotare doar avioane a căror valoare de achiziție pleacă de la 12 milioane de dolari, au catering de lux la bord - de la caviar la cea mai scumpă șampanie din lume - și asistență personalizată pentru fiecare pasager.
Modificările de strategie impuse de criza financiară sunt determinate, în principal, de scăderrea semnificativă a cererii pe plan intern. „Chiar și în condiții de criză economică, noi am reușit să ne atingem targeturile pentru 2011 și 2012“, spune Adriana Tifui, general manager Toyo Aviation. Cum au ajuns cei de la Toyo Aviation să realizeze venituri de trei milioane de euro în primele 11 luni de operare, în condițiile în care au achiziționat un avion de lux nou, făcut de comandă? Aflăm chiar de la ei: „La ora actuală, cam 10%-20% dintre clienții noștri sunt de pe piața internă, restul sunt cetățeni străini, în special din Europa de Vest“, precizează Tifui.
Timpul total al călătoriei redus cu 60%
Fidelizarea clienților, respectarea intimității acestora, accesul la aeroporturi cu regim special - cum ar fi Sion, St. Moritz, Chambery, London City, Cannes sau Lugano, unde se impun o calificare specială a piloților și performanțe deosebite ale aeronavei - sunt doar câteva dintre aspectele care contribuie la propulsarea busines-sului.
În plus, companiile de taxi aerian prezintă un alt avantaj: odată încheiat contractul, prin brokerul specializat, care joacă rolul unui asistent manager al pasagerului VIP ce urmează să urce la bord, compania aeriană