România a înregistrat în luna august a acestui an o creştere a comerţului cu amănuntul de 4,9% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, situându-se pe locul cinci ca nivel de creştere din 29 de ţări care au participat la studiu, potrivit Eurostat. Comerţul cu amănuntul este unul dintre cei mai importanţi indicatori ai consumului populaţiei.
Deşi creşterea de la lună la lună nu este semnificativă, comerţul cu amănuntul din România a avut un trend pozitiv în perioada martie-august a acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, semn că nivelul consumului populaţie României continuă să crească.
Comerţul a revenit pe un trend pozitiv în ultimul trimestru al anului trecut, după aproximativ doi ani de declin.
Per total, anul trecut comerţul cu amănuntul a scăzut cu aproximativ 2,5%, iar în primele şapte luni ale anului a avut o creştere de 4,8%, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS).
Doar Letonia, Luxemburg, Estonia şi Elveţia au înregistrat creşteri mai mari, Letonia fiind campioana creşterii volumului comerţul cu amănuntul cu un avans de 10% faţă de aceeaşi lună a anului 2011.
La polul opus sunt ţări precum Portugalia şi Malta care au înregistrat cele mai mari scăderi, de peste 5%. Printre ţările care au avut scăderi în ceea ce priveşte comerţul se numără Spania şi Grecia, ţări ale căror economii stau sub semnul falimentului.
Studiul mai arată că la nivelul Uniunii Europene (UE), în luna august comerţul cu amănuntul a înregistrat o stagnare, iar de la începutul anului nu au fost înregistrate creşteri semnificative, ba chiar a fost o scădere de 2,5% în luna aprilie.
Uniunea Europeană este cea mai mare piaţă de desfacere pentru produsele româneşti, iar o creştere a consumului din România şi o scădere a consumului din UE pot determina producătorii să se reorienteze şi să se ax