Cand esti foarte sigur pe tine, nu ai nevoie de gesturi spectaculoase, nu simti nevoia sa sochezi, sa faci demonstratii de forta si nici nu recurgi la tertipuri transparente.
De aceea, marea lansare a candidatilor pe care o pregateste PSD pentru 17 octombrie denota o doza mare de nesigurata si o mare nevoie de impresionare a electoratului si de revigorare a propriului electorat activ. Dar e mai mult decat atat.
Pana acum, eram obisnuiti cu spectacolele de sunet, lumina si baloane de la Romexpo, cu expozitia de masini de lux aferenta. De aceasta data, USL vrea o lansare cu 60 de mii de oameni, cu participare externa de la ALDE si PES pe National Arena. Tintele de imagine sunt evidente.
O asemenea masa de oameni este menita sa dea un mesaj de forta, impresionant si intimidant pentru Opozitie si electorat: iata ce multi, ce puternci si ce siguri pe noi suntem!. N-a mai vazut Bucurestiul adunari politice de 60 de mii de oameni din efervescentii ani 90.
Dar daca e sa lasam la o parte imaginea, pentru USL n-ar trebui sa fie o problema sa mobilizeze 60 de mii de militanti din intreaga tara. Daca sunt atat de puternici, ar trebui sa fie in stare sa-i adune doar din Bucuresti. Numarul e mare nu in sine, ci doar prin raportare la apatia ultimilor ani.
Pe de alta parte, sigur ca USL are nevoie de legitimare externa dupa problemele majore din aceasta vara si dupa ce socialistii europeni si-au mutat congresul de la Bucuresti. Data nu e nici ea aleasa intamplator. 17 octombrie este exact ziua in care la Bucuresti se vor reuni popularii europeni. Mai ales PSD are nevoie de ceva foarte mare si important pentru a eclipsa evenimentul foarte favorabil PDL si care nu face decat sa aminteasca palma incasata de social democratii romani de la familia lor europeana.
Si, nu in ultimul rand, alegerea National Arena are o