…Pentru a instaura acel climat de siguranţă, în primul rând, confort şi civilizaţie în domeniul transportului rutier public de persoane. Că este vorba de tramvai ori de calea de rulare a acestuia, autobuz sau troleibuz, microbuz ori autocar lansat în trafic internaţional, de pretutindeni, din ţară ori dincolo de hotarele ei, primim zilnic veşti despre nenorocirile rutiere ai căror autori, culpabili, sunt de regulă românii aflaţi la volan.
În traficul rutier intern, cei de pe microbuze şi-au adjudecat o nedorită carte de vizită cu chenar îndoliat, în care sunt menţionate drept cauze ale catastrofelor consumate numai şi numai din cauza lor, a şoferilor, următoarele grave abateri: neasigurare la traversarea trecerilor la nivel cu calea ferată; neadaptarea vitezei la geometria drumului sau practicarea unor viteze cu mult peste limitele maxime admise de lege; depăşiri hazardate, periculoase, agresive, adormire la volan!
Nu pot fi trecute cu vederea accidentele, de fapt catastrofele cu urmări colective, în care şi-au pierdut viaţa 10 sau 15 ori 20 de persoane pe fondul unor neglijenţe criminale dovedite de aşa-zişii şoferi profesionişti aflaţi la volanul unor microbuze ai căror patroni habar n-au de cele mai elementare reguli de siguranţă în practica şofatului, modului de selecţie al conducătorilor unor astfel de mijloace etc. Unica preocupare a acestor indivizi, care ar merita pe bună dreptate să înfunde puşcăriile pentru mulţi ani, este aceea de a-şi asigura şi însuşi plusvaloarea realizată de amărâtul de la volan care ţine de covrig pentru a realiza un câştig modest, cât să nu moară de foame, el şi familia sa.
În nici una din catastrofele rutiere comise de aceşti nenorociţi de şoferi improvizaţi ca fiind “profesionişti” nu s-a semnalat aplicarea severă a legii şi împotriva patronului a celui care nu şi-a instruit niciodată oamenii, nu le-au asigur