Festivalul de Toamnă al Economiei Germane a inclus manifestări economice, dar şi culturale
Oamenii de afaceri vorbitori de limbă germană din Transilvania de Nord au organizat, în 5-7 octombrie Festivalul de Toamnă al Economiei Germane. Este vorba de prima astfel de manifestare organizată în centrul oraşului, din ultimele decenii. Festivalul a oferit şansa participanţilor de a intra în contact cu economia şi cultura germană, dar în primul rând a fost o oportunitate de relaţionare, pentru cei interesaţi.
"Pentru câteva zile, pe străzile din centrul Clujului se poate auzi muzică tradiţională germană, pot fi văzute proiecţii de filme tematice, iar doritorii pot participa la mini-cursuri de limba germană, organizate de Centrul Cultural German din Cluj", spunea unul dintre participanţi. Nu în ultimul rând, companiile implicate în acest festival şi-au prezentat clujenilor realizările de până acum. În ultima zi a festivalului, duminică, a avut loc, în premieră în România, o slujbă ecumenică catolic-evanghelică, pe scena din cortul amplasat în Piaţa Unirii din Cluj, potrivit www.clujtoday.ro.
Organizatorul evenimentului a fost Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord, prescurtat în germană DWNT. În România există, în total, şapte cluburi ale oamenilor de afaceri germani, la Satu Mare, Arad, Timişoara, Cluj, Braşov, Sibiu şi Bacău. „Am organizat un astfel de eveniment din dorinţa de a face şi altceva decât un festival tradiţional al berii. Sunt convins că după acest eveniment tot mai multe firme vor dori să se alăture clubului nostru", a declarat Ludger Thol, preşedinte DWNT.
Germania, un partener important
Festivalul a fost un bun prilej pentru oamenii de afaceri germani de a vorbi şi despre relaţiile economice dintre cea mai puternică economie a Europei şi cea românească. Germania rămâne unul dintre princip