Până în 2016, achiziţiile de tablete vor depăşi vânzările de notebook-uri în România, urmând tendinţele de la nivel internaţional, potrivit unor estimări ale Flanco.
Reprezentanţii companiei descriu actualul cumpărător tipic de tabletă drept un utilizator frecvent al tehnologiilor moderne, precum smartphone sau social TV, fiind angajat cu venituri medii sau mari, cu educaţie superioară şi cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, se arată într-un comunicat remis romanialibera.ro.
"Tabletele reprezintă cel mai rapid adoptat tip de tehnologie din istorie şi au potenţialul de a deveni referinţa în evoluţia interacţiunii omului cu mediul digital. Principalul avantaj al tabletelor constă în faptul că utilizatorul tipic observă din primul moment cum produsul îi îmbunătăţeşte vizibil calitatea vieţii, de la citirea rapidă a presei, în orice moment sau loc, până la ultra-portabilitatea dispozitivului de 500 de grame", declară Cătălin Marin, Product Management Director Flanco.
Deşi estimează că în 4 ani achiziţia de tablete va depăşi evoluţia vânzărilor de notebook-uri, Flanco susţine că notebook-ul rămâne centrul conectivităţii timp de câţiva ani, în timp ce tableta şi smartphone-ul completează nevoia de portabilitate. Din 2016, Flanco preconizează că tableta va deveni centrul listei de gadget-uri portabile deţinute într-o familie. Apple, Samsung, Asus, Sony şi alte companii pariază momentan pe tablete, iar produsele nou lansate aduc îmbunătăţiri la nivelul tehnologiei, precum şi preţuri mai accesibile, ceea ce va creşte piaţa globală a tabletelor.
Piaţa de tablete în România
Pentru 2012, Flanco estimează că piaţa tabletelor ajunge la 100.000 de unităţi în România, la un nivel dublu faţă de 2011. Preţul mediu al unei tablete este de 1400 ron, iar cea mai mare cotă de piaţă este deţinută de tabletele din segmentul de preţ pâ