Bucureşti, 10 octombrie 2012 - Aproape jumătate dintre românii intervievaţi consideră plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine drept cea mai avantajoasă metodă de plată, potrivit unui studiu cantitativ derulat de Daedalus Millward Brown*. Cercetarea, realizată pentru PayPoint România, principalul operator de plăţi în numerar şi încărcare electronică prin puncte de retail, a generat o serie de concluzii importante cu privire la modul în care românii gestionează plata facturilor şi la metodele preferate de plată. Astfel, 44,8% dintre românii intervievați consideră că plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine este cea mai avantajoasă metodă, în timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferată de doar 21,95%. În clasament urmează oficiile poştale, cu 11,5%, plata la ghişeul băncilor - 11,2%, plata direct prin ATM, în bănci - 6,1%, prin internet - 3,9%, şi numai 0,5% prin debit direct. De asemenea, cercetarea oferă informaţii relevante şi despre comportamentul de plată al românilor, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea plăţii facturilor, în defavoarea altor tipuri de cheltuieli. Astfel, majoritatea românilor (63,7%) îşi planifică bugetul având în vedere mai întâi plata facturilor, în timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei susţin că nu îşi fac nicio planificare a bugetului. Intermediar, 23,55% dintre români afirmă că îşi planifică atent bugetul, dar în anumite cazuri au alte priorităţi decât facturile. Comportamentul atent şi responsabil este reflectat şi de raportarea românilor cu privire la termenul limită de plată - 52,4% declară că îşi plătesc întotdeauna facturile înainte de scadenţă, 39,65% plătesc frecvent înainte de scadenţă, în timp ce doar 7,95% declară că îşi plătesc facturile frecvent sau chiar întotdeauna după scadenţă. În ceea ce priveşte timpul petrecut lunar pentru plata tuturor fact