În ce constă externalizarea serviciilor IT&C?
Alexandru Trifu, Sales Manager HyperCubic: Mi se pare foarte interesant că termenul de externalizare al serviciilor îşi schimbă mai tot timpul consistenţa, structura, influenţat fiind de tendinţele socio-economice dar şi de evoluţia tehnologică a sistemelor informatice. Dacă în anul 2009, în plină criză economică, pledoariile jucătorilor din domeniul IT cu privire la procesul de externalizare, erau în direcţia reducerii costurilor, astăzi, când piaţă a ajuns la un soi de maturitate, mi se pare desuet să prezentăm acest concept doar din perspectivă unor reduceri de costuri. Ca atare, mi se pare mult mai potrivită o abordare în direcţia conceptului de prevenire, prezent de altfel în toate activităţile umane zilnice. Totodată externalizarea IT presupune asumarea de către companiile de profil a responsabilităţii managementului şi funcţionării eficiente a sistemelor informatice. Practic garantarea unei continuităţi a business-ului.
Cred că a venit momentul ca procesul de externalizare să fie asimilat cu conceptul de asigurare, diferenţa constând în evitarea unui scenariu de tip dezastru.
Cui se adresează serviciile de IT OutSourcing?
A.T.:Serviciile de IT OutSourcing se adresează tuturor companiilor care şi-au pus problema nevoii de protecţie a sistemului informatic, implicit al business-ului. De ce să alegi să îţi satisfaci aceste nevoi prin externalizare? Este relativ simplu de intuit, însă cel mai important criteriu cred că este acoperirea întregului spectru de aspecte şi capabilităţi tehnice, totul prin intermediul unor proceduri autentificate de trecerea timpului. Din experienţă colaborărilor pe care le avem în momentul de faţă, vă pot spune că externalizarea serviciilor IT îşi produce efectul scontat, indiferent de mărimea companiei sau de anvergură sistemului informatic, de fapt