Romania are vinuri de calitate si castiga multe medalii la concursurile internationale, insa aceste reusite nu sunt cunoscute de oamenii de rand din cauza lipsei de promovare. Aceasta este una dintre problemele pietei de vin din Romania, dupa cum spune Ovidiu Gheorghe, directorul Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV).
In cadrul unui interviu acordat Ziare.com, seful PNVV ne-a vorbit despre cresterile importurilor de vin, despre principalele piete de desfacere pentru Romania, precum si despre faptul ca viticultura este singurul domeniu care a absorbit in masura de 100% fondurile europene alocate.
Am mai discutat cu Ovidiu Gheorghe si despre o schimbare destul de majora in randul amatorilor de vin, care are loc chiar in contextul crizei: romanii consuma mai mult vin de calitate.
La cat a ajuns piata de vin din Romania in momentul de fata?
Puteti sa luati in calcul declaratia anterioara, 350 de milioane de euro. Nu s-au produs mutatii semnificative in piata.
Am inteles ca vanzarile de vin de calitate au crescut. Practic, la ce tipuri de vin va referiti?
La vinurile premium care sunt de o anumita categorie, de la 25-30 de lei in sus.
Cum va explicati faptul ca, in ciuda crizei, romanii au inceput sa consume vin de calitate?
S-a segmentat foarte mult societatea. A crescut oarecum segmentul de premium, care oricum este o pondere mica din piata. In acelasi timp, a crescut segmentul de vinuri ieftine si foarte ieftine, ceea ce nu este foarte bine, disparand clasa de mijloc, vinurile medium.
In comparatie cu alte tari care au aceeasi suprafata cultivata, cum ne situam noi?
Suntem la mijlocul clasamentului. Franta are undeva in jur de 55-60 litri consum pe cap de locuitor. Insa, in comparatie cu aceasta statistica, trebuie spus ca Franta cand spune 60 d