După ce, în urma cu puţin timp, un brăilean a reclamat faptul că a fost înşelat de falşi reprezentanţi ai unor instituţii care i-au pretins anumite sume de bani pentru a intra în posesia unor premii fictive, alte două cazuri de înşelătorie au intrat în atenţia poliţiştilor.
Într-una dintre situaţii este vorba despre o persoană care a dorit să cumpere de pe internet un telefon mobil folosit. Zis şi făcut: a găsit un site de profil, a căutat aparatul dorit şi a luat legătura cu proprietarul. Acesta i-a cerut să achite o sumă de bani, contravaloarea telefonului (600 de lei) şi încă 42 de euro, sub forma codurilor de reîncărcare, reprezentând aşa- numitele taxe de transport. Persoana în cauză a dat curs solicitărilor presupusului vânzător, a trimis banii ceruţi şi nu s-a ales cu nimic, în afară de o plângere la Poliţie, pe care a făcut-o ca urmare a celor întâmplate.
Naivitate şi ignoranţă
Ideea de a achiziţiona chilipiruri şi de a încheia anumite tranzacţii percepute ca avantajoase este frecvent întâlnită, mai ales în rândul celor care dispun de condiţii de viaţă mai modeste. Doar că uneori modestă rămâne şi maturitatea acestor persoane în ceea ce priveşte anumite decizii. Comerţul pe internet cunoaşte un adevărat „boom". Acolo găseşti absolut orice, oricând, mai ieftin sau mai scump, mai modern sau mai vechi etc. Dar acolo, dacă nu eşti atent şi bine informat, întâlneşti şi infractori. Fără îndoială, internetul înseamnă deschidere către lume, înseamnă progres tehnologic, însemnă facilitarea comunicării între oameni, însă, în egală măsură, are şi o mulţime de capcane.
Orice tranzacţie trebuie atent verificată chiar dacă este efectuată în lumea reală şi cu atât mai mult dacă este realizată pe internet. Este extrem de uşor să fim duşi în eroare, în special în lumea virtual, cu privire la orice informaţie. Internetul este umbra după care în car