Marcile Nestle si General Mils s-au angajat sa reduca zaharul si sarea adaugate la cerealele pentru copii si adolescenti. Masura va implica 130 de tari si nu mai putin de 5,3 miliarde de pachete pe an.
Jeffrey Harmening, director in cadrul grupului Cereal Partners Worldwide, cu sediul la Lausanne, Elvetia, a anuntat ca se urmareste o reducere cu 24% a cantitatii de zahar si cu 12% a cantitatii de sare, pana in anul 2015.
Masura se va aplica la 20 de specialitati de cereale, pentru copii si adolescenti, potrivit Rts.info.
Hotararea respectiva vine in intampinarea cerintelor pietii. "Multe mame doresc produse cu mai putin zahar pentru copii lor. De aceea, unele dintre ele evita sa cumpere anumite preparate din cereale", a explicat Jeffrey Harmening. Printre produsele vizate se numara "Cheerios" si "Chocapic".
Masuri similare si la alte firme
Si alte grupuri agro-alimentare sau restaurante au luat masuri de acest gen. Kellogg, cel mai mare producator de produse pe baza de cereale din lume, a anuntat o reducere a zaharului din anumite specialitati.
Lantul McDonalds a inclus fructe in unele meniuri ale sale, cum ar "Happy Meal" destinat copiilor.
Aceste masuri sunt impuse de cresterea alarmanta a obezitatii la varste fragede. Potrivit unui studiu al Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 42 de milioane de copii mai mici de cinci ani au fost considerati supraponderali in anul 2010, la nivel mondial.
Marcile Nestle si General Mils s-au angajat sa reduca zaharul si sarea adaugate la cerealele pentru copii si adolescenti. Masura va implica 130 de tari si nu mai putin de 5,3 miliarde de pachete pe an.
Jeffrey Harmening, director in cadrul grupului Cereal Partners Worldwide, cu sediul la Lausanne, Elvetia, a anuntat ca se urmareste o reducere cu 24% a cantitatii de zaha