Cu un buget ceva mai mic decât în 2011, dar mai mare faţă de 2010, Toamna Orădeană din acest an a fost "înghesuită" în doar două săptămâni.
Deşi orădenii au participat masiv la manifestări, au existat şi mulţi contestatari ai alegerilor făcute de organizatori, dar şi din cauza excluderii din program a tradiţionalelor manifestări "bahice": Festivalul Vinului şi Târgului Pălincarilor.
Intrat la apă
Toamna Orădeană, cel mai mare festival organizat anual prin Casa de Cultură a Municipiului, a fost anul acesta specială. Din mai multe puncte de vedere şi nu neapărat în bine. Pentru prima oară în ultimii ani, organizatorii au scurtat durata festivalului de la trei la două săptămâni, între 1 şi 14 octombrie. "S-a redus din cauza bugetului mai mic ca anul trecut şi, în plus, eu tot timpul mi-am dorit un festival mai scurt, mai concentrat", este explicaţia lui Flavius Bunoiu (foto), directorul CCM Oradea.
Dacă în privinţa sponsorizărilor, Bunoiu încă nu a făcut publice sumele primite, bugetul alocat de Primărie a fost, ce-i drept, mai mic ca-n 2011, dar nesemnificativ: 250.000 de lei faţă de 265.000 de lei. Totuşi, alocaţia a fost mai mare decât cea din 2010, când municipalitatea a investit în organizare 223.000 de lei, iar ediţia din urmă cu doi ani s-a întins pe trei săptămâni şi, la fel ca-n 2011, a cuprins evenimente în fiecare zi. Deci, s-a putut...
Vin mai puţin
În toate cele 14 zile, organizatorii Toamnei au programat spectacole în săli, cu acces pe bază de bilet plătit. Acestea au adus la Oradea o grămadă de artişti mai puţin cunoscuţi şi formaţii de jazz, dar şi nume grele precum Victor Rebengiuc şi Grigore Leşe, care au susţinut la Filarmonică un apreciat spectacol de poezie şi hore, ori Maia Morgenstern, care a jucat la Casa de Cultură a Sindicatelor în "Love Stories". Programul a cuprins, chiar la început, şi concertul "Opera pe