Lansarea unui operator de telecomunicaţii MVNO în România este un demers dificil, cu şanse reduse de reuşită, întrucât preţurile practicate de celelalte companii prezente pe piaţă sunt "foarte jos", potrivit operatorilor, informează Mediafax.
Un MVNO este un operator care furnizează servicii de voce şi date mobile fără a-şi construi propria reţea de antene şi fibră optică, ci închiriind infrasstructura de la operatori existenţi.
"Suntem în discuţii cu o serie de parteneri care urmăresc lansarea unui MVNO, dar România este o piaţă dificilă dacă luam în calcul preţurile practicate pe piaţa telecom. În alte ţări, MVNO-urile au avut succes pentru că şi preţurile sunt de 10 ori mai mari faţă de cele practicate în România", a declarat la ZF Digital '12 directorul general al Vodafone România, Inaki Berroeta.
Directorul general al Cosmote România, Stefanos Theocharopoulos, este de acord cu argumentele avansate de şeful Vodafone România, iar directorul general al Orange România, Jean-François Fallacher, a afirmat că "în România nu este loc pentru MVNO din cauza preţurilor".
Întrebaţi dacă reţelele de telecomunicaţii 2G vor dispărea în următorii 5 ani, reprezentanţii celor trei operatori de telefonie mobilă au spus că este prematur să avanseze un termen.
"Este prea devreme sa avansam un astfel de termen. Noi ajutăm oamenii să comunice între ei şi reţelele 2G asta fac şi vor face şi în viitor", a spus Fallacher.
Şeful Cosmote România a spus că reţelele 2G sunt similare serviciilor de acces la Internet. "Internetul va rămâne indiferent de evoluţia lui, deci şi 2G va rămâne", a arătat Theocharopoulos.
Berroeta a afirmat că reţelele 2G vor fi utilizate şi peste 5 ani, dar peste 15 ani a putea să dispară.
În privinţa serviciilor de televiziune, reprezentanţii operatoriilor spun că licenţele recent achiziţionate vor permite să co