Apropierea campaniei electorale provoaca adevarata turbare in mass-media, in presa scrisa, dar mai ales pe Net si la TV. Este explicabil, deoarece aceiasi jurnalisti si politicieni activi in presa se manifesta si pe diverse canale TV.
De aceea, exista mereu o coincidenta stilistica, tematica si de subiecte intre produsele jurnalistice printate si cele audiovizuale.
Astfel ca divortul, sfada, amantlacul, leafa, somnul, casele, masa si acareturile, masinile, prietenii, colegii... au ajuns subiecte de presa, desi apropierea campaniei electorale ar fi trebuit sa starneasca o legitima curiozitate asupra programelor cu care se prezinta candidatii pentru obtinerea voturilor.
Injuratura ca politica
Din pacate, in Romania, programele si ideologiile politice nu aduc cine stie ce voturi: partidele nu stiu sa le faca atractive, nu sunt in stare nici sa le explice, nici sa le sustina.
De aceea, sufragiile se obtin in marea majoritate prin campanie negativa, prin voturi contra. Mesajul negativ e mai usor de asimilat, prinzand mai bine la baza societatii noastre, daca este insotit de stiri-bomba, de tipul: X l-a inselat pe Y, i-a luat banii, l-a dat pe mana organelor..., sau Z si-a alungat nevasta, mama, si-a batut copilul...
Atacul la persoana, ca si batjocura, jignirea, injurierea nu sunt specii jurnalistice precum stirea, informatia, reportajul, analiza, comentariul unor fapte, actiuni, fenomene politice, ci au a face cu Codul Penal si cu acela al deontologiei profesionale si al bunelor maniere in presa.
Din cauza ca nici Clubul Roman de Presa, nici Justitia nu pot face prompt ordine, atacurile s-au inmultit peste masura, devenind regula, nu exceptia.
Pentru un vot in plus
Daca asmutirea candidatilor si a sustinatorilor acestora de catre presa face parte din cutumele batalie