La Ploieşti se joacă un spectacol tulburător: "Văcuţele Domnului se întorc pe pământ"
Autorul piesei "Văcuţele Domnului se întorc pe pământ", Vasili Sigarev, dramaturg contemporan jucat foarte mult nu numai la el acasă, în Rusia, ci şi în multe ţări din Europa, a avut, cred, în vedere, atunci când a pus titlul de mai sus, acel gândăcel cu aripile roşii pătate cu puncte negre, care zboară; insecta pe care fetele atunci când o văd spun vesel: buburuză-ruză/ zboară de pe frunză/ unde vei zbura/ acolo m-oi mărita. E ceva ce ţine de vis sau chiar de speranţă.
Textul e despre adolescenţi uitaţi - şi de apropiaţi, şi de sociatate -, tineri aflaţi "la fund", acolo unde totul e negru, unde şi nădejdea nu durează decât o clipă.
Acţiunea are loc într-un bloc numit "Viii şi morţii", construit lângă un cimitir, acum în paragină.
Piesa a văzut lumina rampei la Teatrul "Toma Caragiu" din Ploieşti, premiera oficială având loc de curând. Alegând textul, directorul teatrului, Lucian Sabados l-a invitat pe Theodor Cristian Popescu să-l monteze, miza fiind unii dintre cei mai tineri actori ai trupei. Astfel, apreciatul regizor, care a pus în scenă mai multe texte dramatice contemporane de autori occidentali, s-a apropiat acum de Sigarev (la Ploieşti, dramaturgul rus este cunoscut şi prin spectacolul "Plastilina", montat de Radu Afrim, piesă pusă în scenă şi de Vlad Massaci, la Sibiu, iar Claudiu Goga a montat la Braşov un alt minunat text al acestui autor, "Lapte negru").
Avându-i alături pe scenografa Velica Panduru şi pe coregraful Florin Fieroiu, regizorul Theodor Cristian Popescu a asociat acest text cu "Azilul de noapte" de Gorki, piesa care are al doilea titlu "La fund". Pentru el, căci ne-a şi mărturisit, lumea descrisă în "Văcuţele Domnului..." pare să nu aibă nici o şansă la viaţă.
Astfel, interesat de studiul "oarecum