În numele descentralizării, lobby-ul Republicii Mazăre îşi îndeplineşte un vechi vis: "Acum Guvernul de la Bucureşti e prietenos cu Constanţa", a afirmat senatorul Alexandru Mazăre, fratele primarului. Noul manager al portului trebuie să fie din mediul privat, dar, coincidenţă, favorit este preşedintele organizaţiei municipale a PSD Constanţa.
Parlamentari PSD de Constanţa au depus vineri la registratura parlamentului proiectul de lege cu care se lăuda primarul Radu Mazăre, privind transferul gratuit al acţiunilor deţinute de Ministerul Transporturilor la Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPMC) către autorităţile locale constănţene.
Proiectul "grupului de la Constanţa"
Partea leului revine astfel Consiliului Local Muncipal Constanţa, care va deveni acţionar majoritar cu 51% (20% fuseseră transferate în 2008), Consiliul Judeţean Constanţa va avea 15%, Consiliului Local Agigea îi vor reveni 4%, oraşului Năvodari 3% şi Consiliul Local Mangalia va obţine 2%.
„Rămân la Fondul Proprietatea 20% din acţiuni şi Ministerul Transporturilor păstrează 5% din acţiuni pentru că există deja o lege din 2005 care prevede obligativitatea reţinerii lor în portofoliu pentru o eventuală listare la Bursă", a anunţat într-o conferinţă de presă deputatul PSD de Constanţa, Eduard Martin, unul din iniţiatorii proiectului de lege, alături de colega Manuela Mitrea şi de senatorii Alexandru Mazăre şi Nicolae Moga.
Fratele lui Mazăre îşi freacă palmele de bucurie
Toate primăriile care vor intra în acţionariatul CNAPMC aparţin PSD. În acest fel, unităţile administrativ teritoriale acţionare vor primi anual dividende fabuloase. „CLM Constanţa va încasa astfel cel puţin 5-6 milioane euro pe an, Agigea -450.000-500.000 euro, Năvodari - 400.000 euro, Mangalia - aproximativ 200.000-300.000 euro anual", a anunţat Eduard