De cand tot romanul are acces la Internet si la un card bancar, numarul celor care cumpara online a crescut. Uneori, site-urile straine ignora comenzile provenite din Romania, pentru simplul motiv ca au ramas cu buza umflata dupa ce au trimis comanda.
Alteori, insa, relatia dintre site-uri de comert online si cumparatorii romani este prietenoasa, cel putin dintr-o parte. Adica romanii reusesc sa-si cheltuie, din ce in ce mai mult, banii pe Internet. Problema este ca exista capcane.
"Persoanele care achizitioneaza produse online din alte tari trebuie sa fie foarte atente la conditiile vanzatorului si sa stie ca nu exista garantie europeana pentru respectivele produse, garantia fiind acordata in tara de unde au fost cumparate acestea", a declarat, pentru Ziare.com, Mihai Meiu, director ANPC la Directia Armonizare Europeana si Strategii.
In cazul achizitiilor de pe Internet din strainatate si plata cu cardul trebuie o atentie sporita, intrucat ANPC nu poate interveni in cazurile transfrontaliere, daca exista probleme, mai ales cele privind garantia.
Garantia se ofera conform legislatiei fiecarui stat. Exista la nivel european o directiva de minima armonizare, dar fiecare stat are si prevederi speciale.
"ANPC poate interveni prin Centrul European al Consumatorilor din Romania care contacteaza structura similara a statului respectiv si incearca o rezolvare amiabila a problemelor", a explicat oficialul roman. Procedura este insa prea greoaie si putini romani apeleaza la ea. Ceea ce inseamna ca mai degraba orice cumparator online ar trebui sa caste bine ochii inainte sa apese pe "cumpara", pentru a nu avea probleme mai tarziu.
Sfaturi pentru romani
Pentru consumatorii romani, ANPC are o serie de sfaturi:
● utilizatorii de Internet trebuie sa fie foarte atenti atunci cand achizitio