Anuntat in vara acestui an, proiectul de modernizare a zonei Nicolina - CUG prin care se urmarea repunerea in circulatie a tramvaielor, este in stagnare. Deschisa inca din luna iulie a acestui an, procedura de achizitie publica pentru executarea proiectului este inca in desfasurare, iar inceperea lucrarilor se amana pentru anul viitor. Evaluarea tehnica a fost realizata abia in proportie de 90 la suta.
Dupa aproape 15 ani in care circulatia tramvaielor a fost intrerupta pe ruta Podu Ros – CUG, tronsonul va fi modernizat complet prin proiectul cu fonduri europene "Dezvoltare si reabilitare artera functionala Sud". In valoare totala de 87 de milioane lei, proiectul cuprinde reabilitarea caii de rulare a tramvaiului pe o distanta de aproximativ 8,2 kilometri si reabilitarea infrastructurii rutiere stradale pe portiunea strada Nicolina – soseaua Nicolina, pe o distanta de 5,7 kilometri. "Vor fi refacute trotuarele aferente acestui tronson si vor fi amenajate piste pentru biciclete, pe fiecare sens de circulatie, piste ce vor fi amplasate între trotuar si partea carosabila. Vor fi amenajate trasee pentru introducerea cablurilor de date si curenti slabi, cu camine de vizitare din 50 de metri în 50 de metri. Totodata, prin acest proiect va fi reabilitat pasajul suprateran Nicolina", a precizat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al Primariei Iasi.
Termenul limita de implementare al proiectului este fixat pentru luna mai 2014. Tramvaiele de pe traseul 9 si 10 care circulau pe ruta Podu Ros – CUG au fost retrase din circulatie in anul 1997, la doua saptamani dupa un accident grav in care a fost implicat un tramvai al regiei locale de transport in comun. Conducerea regiei motiva la acea vreme inchiderea caii de rulare din cauza starii de uzura in care a ajuns aceasta.
Anuntat in vara acestui an, proiectul de modernizare a zonei Nicolina - CU