Pentru orice tânăr admis la facultate, există o comunitate gata să-i arate ceea ce nicio carte nu-l poate învăţa: satisfacţia de a transpune în realitate o idee măreaţă
Nerăbdători să-şi lărgească reţeaua de prieteni, dar şi să pună în practică ceea ce li se predă la facultate, mii de tineri se înscriu, în primele luni ale anului universitar, într-o asociaţie studenţească. Membrii cu ştate vechi spun că un astfel de voluntariat se răsplăteşte înzecit: oportunităţi de job la cele mai bune companii şi puncte în plus la masterele internaţionale.
Membri aleşi pe sprânceană
Nu oricine ajunge însă să pătrundă în lumea studenţilor care se bat pe umeri cu liderii firmelor de top. Procesul de recrutare, care ia startul odată cu începerea cursurilor, poate dura luni bune. „Anul trecut, am avut 50 de aplicanţi, dar numai 15 au fost aleşi să intre într-o perioadă de probă de două-trei luni. În final, au rămas cei cu adevărat implicaţi”, explică Alexandra Burdulea, vicepreşedinta ASJC, o asociaţie dedicată studenţilor la jurnalism şi comunicare. Odată intraţi în ASJC, tinerii au ocazia să organizeze un eveniment de la A la Z. „Avem chiar şi department DTP, unde ne facem singuri afişele”, detaliază Alexandra. Proiectele asociaţiei nu le „răpesc” studenţilor mai mult de câteva ore pe săptămână, iar dacă au noroc, ajung să lucreze pentru unii dintre partenerii ASJC. „La unul dintre evenimentele recent organizate, un băiat a obţinut o colaborare cu o revistă de renume”, se mândreşte vicepreşedinta ASJC.
Tinerii cu spirit antreprenorial pot alege să se înscrie în organizaţia Voluntari pentru Idei şi Proiecte (VIP), sub umbrela căreia se regăsesc patru comunităţi diferite. „Vin mulţi de la ASE, dar şi de la facultăţi de comunicare. Numai anul acesta am avut 500 de aplicanţi”, spune Aylin Agiali, membru în consiliului de conducere. Cel mai mare câştig al studenţilor