- Cultural - nr. 208 / 25 Octombrie, 2012 50 de ani in 50 de secvente - 50 Dupa ineditul si explozivul spectacol de teatru coregrafic Carmina Burana, a 50-a stagiune a Companiei "Liviu Rebreanu” continua cu doua montari la sala mica, doua excelente spectacole de "teatru de camera”, doua bijuterii dramatice si spectacologice: Cloaca de olandeza Maria Goos si Prah de maghiarul György Spiró. In Cloaca, patru barbati trecuti de 40 de ani, fiecare aflat acum, dintr-un motiv sau altul, intr-un moment de criza, isi contabilizeaza realizarile si esecurile vietii. Prietenia lor, care dateaza de mult si de care fac mult caz, se dovedeste a fi subreda atunci cand unuia i se cere sa faca un sacrificiu pentru un altul. Pus in scena de regizorul-invitat Theodor Cristian Popescu (care a debutat la Targu-Mures si a fost apoi, timp de cativa ani, angajatul teatrului), spectacolul este remarcabil. Intr-un decor (semnat de Velica Panduru) care este nu numai functional, dar il si defineste pe cel care traieste in aceasta mansarda eleganta, imbinare ciudata de raceala (in culori) si caldura (prin multe linii curbe), are loc o dezbatere a carei atmosfera, mereu schimbatoare, este urmarita cu migala si realizata cu precizie de regizor, interpreti si adjuvantele tehnice (lumina, coloana sonora). Fiecare actor isi caracterizeaza personajul foarte exact, fara efecte exterioare, pornind de la o analiza profunda a caracterului acestuia si a mobilurilor pe care le urmareste. Totul respira viata autentica, complexa, cu laturi frumoase si urate, cu idealuri inaltatoare si cedari rusinoase, cu pendulari intre curajul adevarului si lasitatea minciunii. Are dreptate tanarul critic Mircea Sorin Rusu, care afirma pe LiterNet.ro: "O combinatie reusita de comedie, drama, sensibilitate, cinism si erotism, spectacolul de fata, in afara de faptul ca reuseste sa puna in valoare actorii, este unul cu tinuta