Un reportaj la Liceul Teoretic de la Molești, r. Ialoveni.
Fondul pentru copii al Națiunilor Unite, UNICEF și Ministerul Educației au lansat astãzi raportul de evaluare a unui program numit „Școala prietenoasã copilului”, aplicat la patru școli moldovene. Corespondenta noastrã Alla Ceapai a vizitat una dintre ele, liceul teoretic din satul Molești, raionul Ialoveni.
Primul lucru care sare în ochi atunci când ajungi la Liceul teoretic din Moleşti este că edificiu are acoperiş renovat, geamuri termopan, iar sălile de clasă sunt încălzite şi dotate cu mobilier nou. Confortul în sălile de clasă este doar una din condiţiile ca şcoala să devină prietenoasă In clasa Galinei Scorțescu la ora de matematică x In clasa Galinei Scorțescu la ora de matematică copilului. Partea leului revine totuşi cadrelor didactice, care au însușit o nouă metodă de predare centrată pe interesele copilului, îmi spune profesoara de matematică Galina Scorţescu:
„Pentru şcoala obişnuită şi cea prietenoasă copilului curriculum a rămas acelaşi, unica diferenţă este că şcolile obişnuite utilizează metode tradiţionale de predare, noi încercăm să implementăm diferite metode de lucru noi cu elevii, cum ar fi numere cap la cap, explozia stelară, presupune mai mult activitatea elevilor decât implicarea profesorului. Se pune accentul şi pe lucru în grup şi pe lucru individual, lucrul în pereche.”
Am fost curioasă să aflu şi opinia mai multor elevi din clasa a 5:
- „În clasa întâi scaunele nu aveau spetează, dar acum avem scaune noi şi mobilier nou.”
- „Condiţiile sunt foarte bune la şcoală şi este frumos.”
- „Au fost făcute veceuri, înainte trebuia să mergem afară la veceu, dar acum este în şcoală.”
- „Profesorii sunt buni cu noi, ne explică interesant temele şi ne ajută la lecţii.”
- „Avem mai multe lecţii în orar, dar lecţiil