În deschiderea conferinţei, Rodica Nicolae, Redactor-sef AIDA a spus că a ales ca tema pentru aceasta conferinta HR Business Partner pentru ca este un subiect controversat despre care se discuta de foarte multa vreme, dar nu a fost pus in practica.
Incercam sa aflam raspunsul la mai multe intrebari: Ce inseamna aceast concept? Cine este HR Business Partner? Cum isi desfasoara el activitatea? De ce este nevoie de HR Business Partner?
Primul speaker a fost Oana Datki, Country Manager, Consulteam
Rolul specialistului de resurse umane este unul foarte "simplu": trebuie sa stie foarte bine teoria resurselor umane, dar de asemenea marketing, comunicare, vanzari!
Majoritatea organizatiilor trec in ultima perioada printr-o continua transformare. S-a plecat de la stadiile in care a avut loc o imbunatire functionala a servicilor, iar in prezent se incerca o optimizare a costurilor.
Se pare ca cele mai puternice competente ale specialistilor din resurse umane sunt abilitatile interpersonale, spiritul de echipa, competentele de organizare.
Cele mai slabe puncte ale specialistilor din HR sunt competentele financiare si cele de elaborare a strategiei de business.
Managerii sustin ca vor sa atraga oamenii buni din resursele umane si sa ii ajute sa se dezvolte prin traininguri. Din pacate, managerii spun acelasi lucru in fiecare an, dar nu au avut loc schimbari.
Managerii nu vor inlocuirea angajatilor din departamentul de HR, mutarea lor in alt departament sau externalizarea serviciilor.
Am auzit anul acesta de multe ori despre o panica generata de faptul ca trebuie sa schimbam sistemului de bonsuri. Daca nu avem arma la picior ca sa ajutam managerul sa realizeze aceste schimbari nu putem deveni business partner.
In prezent, responsabilitatea a trecut de la specialistii HR la Line managers.
Daca nu masuram ceea ce facem, nu