Directorul Casei de Cultură a Municipiului Oradea, Flavius Bunoiu, a prezentat, luni, într-o conferinţă de presă, un scurt bilanţ al Festivalului Toamna Orădeană 2012, pe care l-a organizat în premieră pe o perioadă de doar 14 zile.
Bilete mai multe şi mai scumpe
Deşi a aşteptat două săptămâni pentru a prezenta un bilanţ al festivalului, acesta nu a fost unul detaliat, directorul etalând bilanţul veniturilor şi cheltuielilor fără a intra în detalii despre costurile artiştilor ori despre firmele care s-au ocupat de aducerea lor la Oradea.
În total, veniturile evenimentului desfăşurat în perioada 1-14 octombrie au fost în valoare de 501.073 lei, din care 245.000 lei alocaţi din bugetul municipalităţii, iar 256.073 lei venituri proprii realizate din sponorizări (100.701 lei), chirii de la comercianţii care au vândut diverse produse în Parcul 1 Decembrie (100.927 lei), respectiv din vânzarea de bilete la spectacolele desfăşurate în săli (54.445 lei).
"Anul acesta s-a inversat ponderea veniturilor. Contribuţia din bani publici a ajuns la 40%, iar cea din venituri proprii la 60%. Sponsorizările au crescut cu 22% faţă de anul trecut, însă, încasările de la comercianţi au scăzut cu aproximativ 30.000 lei din cauza faptului că, spre deosebire de alţi ani, nu au fost trei weekend-uri de evenimente în aer liber", a declarat Bunoiu.
În privinţa numărului de bilete vândute pentru spectacolele unde nu a fost acces gratuit, directorul CCM a precizat că acestea au fost cu 30% mai multe faţă de cele de anul trecut, iar încasările de pe urma acestora au crescut cu 69%, tot în comparaţie cu anul 2011.
Asta nu neapărat datorită faptului că în acest an au fost mai multe spectacole în săli, ci pentru că biletele au fost mai scumpe, ajungând chiar şi la 35 de lei. "Spectacolele au fost mult mai mari şi mai complicate", a precizat Flavius Bunoiu, adăugând că di