Flavius Bunoiu, directorul Casei de Cultură Oradea, a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, bugetul ediţiei din acest an a Festivalului Toamna Orădeană. Evenimentul s-a desfăşurat în perioada 1-14 octombrie şi a reunit spectacole de teatru, folclor, dar şi concerte în aer liber şi în săli.
Bugetul festivalului a fost format, în acest an, din venituri alocate de la bugetul local, în sumă de 245.000 lei, şi din veniturile proprii ale Casei de Cultură, în cuantum de 256.073 lei. "Faţă de anul trecut avem o creştere a sponsorizărilor cu un procent de 22%, acestea fiind de 100.701 lei, dar şi o creştere cu 69% a vânzărilor de bilete, suma încasată din acestea fiind de 54.445 lei. Totodată, s-a înregistrat o scădere cu 10% a venitorilor încasate din Festivalul Toamna Orădeană, dat fiind faptul că perioada de desfăşurare a acestuia a fost redusă şi că am fost mult mai selectivi în alegerea comercianţilor", a spus Flavius Bunoiu. În ce priveşte mediatizarea programelor dedicate publicului, anul acesta şi-au dat concursul 31 de bloggeri din Oradea, Bucureşti, Timişoara, Sibiu, Baia Mare, Alba Iulia, dar şi aproximativ 44 de ziarişti, fotoreporteri şi cameramani acreditaţi, reprezentând presa scrisă, radio, presa online, agenţiile de ştiri şi TV. Rezultatele campaniei de promovare online nu s-au lăsat aşteptate, astfel încât s-au înregistrat 2.400.000 de vizualizari, cu 700.000 de vizitatori unici (date culese de pe www.toamnaoradeana.ro, facebook, twitter, bloguri şi presă online). Bunoiu a mai spus că, în total, la Toamna Orădeană au participat 530 de artişti din afara oraşului, împreună cu membrii echipelor lor tehnice. "După patru ani de muncă, am reuşit să-i creăm festivalului o identitate pe care ne-am dorit-o. Aceasta este direcţia pe care ne dorim să mergem mai departe", a mai spus directorul CCO. Potrivit acestuia, cele mai scumpe trupe care a