Wolfgang Schneider: „Suntem hotărâți să facem din Craiova o poveste de succes pe termen lung.”
La câteva zile după ce a stârnit furia sindicatelor britanice și belgiene, anunțând închiderea unor uzine din cele două țări, constructorul american de automobile „Ford” a dat asigurări că altă uzină europeană, cea de la Craiova, din România, va avea o altă soartă. Relatează Mircea Țicudean.
„Suntem hotărâți să facem din Craiova o poveste de succes pe termen lung”, a spus luni vicepreședintele diviziei europene Ford, Wolfgang Schneider, vizitând uzina de automobile din sudul României în compania premierului român Victor Ponta și a ambasadorului Statelor Unite în România, Mark Gittenstein.
Declarațiile oficialului firmei americane vin după ce săptămâna trecută compania Ford a anunțat la interval de numai o zi două lovituri pentru muncitorii ei din Belgia și Marea Britanie: din cauza cererii reduse pe piața europeană, a spus concernul, uzina de la Genk din Belgia, uzina britanică Southhampton și alte fabrici britanice vor fi închise. Potrivit sindicatelor britanice și belgiene, ar urma să-și piardă slujbele în total 10.000 de muncitori, la uzinele închise și la furnizorii de părți componente, dar Ford susține că numărul va fi mai mic.
Concernul Ford a cumpărat uzina de la Craiova de la compania sud-coreeană Daewoo în 2008. De atunci, a spus Wolfgang Schneider, americanii au investit aproape un miliard de dolari și produc la Craiova modelul Ford B-Max, în ritm de 500 de unități pe zi. Wolfgang Schneider a spus ieri că uzina poate produce mai mult, dar a recunoscut că deocamdată piața europeană este „cam deprimată”. AFP amintește că în 2008, când a cumpărat uzina, Ford a promis să monteze la Craiova 250.000 de mașini pe an până în 2011, iar apoi 300.000 de mașini pe an. În 2010 conducerea uzinei a recunoscut însă