Sarbatoarea de Halloween, desi este importata, ar aduce Romaniei un flux important de turisti straini, daca tara noastra ar fi promovata prin brandul Dracula.
Dan Matei Agathon, presedintele Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS), sustine ca imaginea celebrului vampir ar putea sa aduca si un miliard de euro anual, adica aproape cat castiga Romania, in prezent, din toata industria turistica.
"Romania nu trebuie sa depuna efort financiar pentru promovarea lui Dracula, pentru ca el se promoveaza singur. O dovada in acest sens o reprezinta filmele de la Hollywood, de exemplu animatia Hotel Transylvania si Saga Amurg. Noi trebuie doar sa legam Romania de ideea unei destinatii Dracula", a precizat Agathon, pentru Ziare.com.
Filmul de animatie Hotel Transylvania, record de incasari pe septembrie (Video)
A fost lansat trailerul complet The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 (Video)
Presedintele FPTS considera ca Romania poate exploata succesul pe care il au de cativa incoace filmele cu vampiri.
In plus, el sustine ca piata locala s-a transformat foarte mult din 2010 si ca turistii sunt din ce in ce mai interesati de Dracula.
"Pana acum doi ani, sarbatoarea de Halloween era una de import, adica un prilej de a vinde bostani, decoratii, masti si cateva lucruri din zona ironiei. Insa din 2010, lucrurile s-au schimbat. Asa ca, daca am putea exploata Halloween-ul, strans legat de Dracula, cu siguranta am atrage interesul turistilor straini. Astfel, se poate organiza un circuit la Castelul Bran, cu oprire la manastirea de la Snagov, unde legenda spune ca se afla capul lui Vlad Tepes, si la Tihuta, la Castelul Dracula, incheind la Bucuresti. Exploatarea acestei idei se poate face doar printr-un tur Dracula, adresat aproape in exclusivitate turistilor straini", a explicat Agathon. @N_P