Candidatii la alegerile parlamentare vor avea acces contra cost la emisiunile de promovare electorala si se vor putea exprima, tot contra cost, in spoturi electorale pe posturile private de radio si televiziune, dar accesul lor la emisiuni de dezbatere electorala va fi gratuit. Tot gratuit va fi si accesul la posturile publice, arata o Decizie adoptata joi de CNA privind regulile de desfasurare a campaniei electorale in audiovizual, potrivit Mediafax.
Decizia se bazeaza pe Legea 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si va intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial. Campania electorala la posturile radio-TV publice si private incepe pe 9 noiembrie, ora 0.00 si se incheie pe 8 decembrie, ora 7.00.
Documentul adoptat de CNA face distinctie intre emisiunile de promovare electorala si cele de dezbatere electorala - singurele tipuri de emisiuni electorale permise in aceasta campanie:
In emisiunile de promovare electorala, candidatii au acces contra cost la posturile private de radio si televiziune. In aceste emisiuni, ei si promoveaza propria candidatura, programele si activitatile de campanie. Ele trebuie marcate cu sintagma "publicitate electorala", iar posturile trebuie sa le incadreze in timpii de antena acordati fiecarui competitor electoral.In emisiunile de dezbatere electorala, radiodifuzorii sunt cei care pun in discutie programele electorale si teme de interes, cu participarea competitorilor electorali, iar accesul acestora din urma in astfel de emisiuni trebuie sa fie gratuit. Emisiunile respective vor fi marcate cu sintagma "dezbatere electorala".
Posturile pot difuza, contra cost, si spoturi electorale, incadrate in emisiunile de promovare electorala sau de dezbatere electorala.
Canalele publice de radio si televiziune trebuie sa ofere acces gratuit candidatilor, in functie de tim