Proiectantul împreună cu constructorul Pasajului Independenţei au demarat azi-dimineaţă testele de rezistenţă pentru noul pod, pentru a vedea dacă datele prevăzute în proiect corespund, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă.
Prima dată, pe pod au urcat câte două camioane încărcate cu 30 de tone pentru a vedea comportamentul pasajului Independenţei în condiţii de trafic.
Podul a fost dimensionat la clasa E de încărcare, respectiv pe ar putea fi traversat şi de vehicule de 80 de tone. Neavând un asemenea mastodont la dispoziţie, pentru a simula o astfel de încărcare, constructorul a adus patru basculante încărcate, a căror masă totală era de 80 de tone şi care au stat în paralel, aproape lipite, două câte două. Acestea au traversat între podul şi au staţionate pe calea de rulare dintre piloni, astfel ca să se efectueze măsurători şi să fie semnalate eventualele nereguli. Pentru toate aceste poziţii s-au efectuat măsurători de mare precizie cu două sisteme de măsurare diferite, respectiv măsurători cu microcomparatoare şi independent de acestea printr-un nivelment de mare precizie efectuat pe toată lungimea tablierului.
Autovehiculele utilizate la încercarea de probă sunt mult mai grele decât traficul real ce va circula pe pod, atât din punct de vedere al componenţei acestuia, cât şi al combinaţiilor de vehicule poziţionate în cele mai defavorabile zone, dar constructorii au vrut să fie garanteze treaba pe care au făcut-o, ca nu cumva podul să fie şubred, iar cele 5 milioane de euro investite să se ducă pe „Apa Sâmbetei”.
Panouri fonoabsorbante şi de intimitate
Locatarii din blocurile vecine pasajului, au văzut acum şi dacă panourile fonoabsorbante au sau nu efect sau vor fi condamnaţi să audă în continuu huruitul şi vuietul autovehiculelor care vor traversa podul. Astfel, pe mâna curentă a podului au fost montate şi al