În timp ce unii şoferi caută cauciucuri noi şi cât mai ieftine, majoritatea proprietarilor de maşini cumpără anvelope „second hand", la jumătate de preţ. Totuşi, vânzările nu mai sunt la fel de mari ca anul trecut pentru că, de frica amenzilor, cei mai mulţi şoferi si-au cumpărat astă iarnă.
Şoferii ştiu că dacă vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 603 si 1.340 lei (de la nouă până la 20 de puncte) şi să le fie reţinute certificatele de înmatriculare.
Toamna, neobişnuit de călduroasă, i-a făcut pe mulţi dintre proprietarii de autovehicole să amâne înlocuirea anvelopelor de vară, cu cele de iarnă, ştiut fiind că, în lipsa zăpezii pe carosabil şi la temperaturi peste şapte grade Celsius, anvelopele de iarnă îşi pierd din eficienţă şi se uzează rapid. Cum însă meteorologii anunţă că se aşteaptă ca, săptămâna viitoare, temperaturile să scadă brusc şi să ne trezim cu troiene, la atelierele de vulcanizare s-au format cozi.
Feţele angajaţilor care demontează şi montează roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" se dovedeşte extrem de profitabilă şi la acest debut cald de sezon rece.
„Nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment ! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40 - 45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură.
În general, înlocuirea anvelopelor în cazul unui autoturism durează între 20 şi 45 de minute şi costă între 65 şi 90 de lei. Diferenţa o face echilibrarea roţilor, operaţiune pe care unii şoferi o refuză ştiind că, înainte de acesta, este recomandabil să rulezecâteva sute de kilometri pentru „aşezarea" anvelopelor d