Am participat sâmbătă, la Sibiu, la o întâlnire organizată de Monica Macovei pe tema comunicării politice în media on-line. Observaţiile mele, punctuale.
ARD ar putea, în condiţiile de acum, cel mult să-şi păstreze nucleul dur al electoratului, cel scos la vot la prezidenţialele din 2004 cu “Arde-i pe corupţi!”, electorat pierdut de şmecheraşi politici ca Blaga, Udrea, Berceanu sau de microcefali anonimi. Dacă ARD nu mai are o locomotivă de tip Traian Băsescu, dispune măcar de drezina politică Monica Macovei. Faptul că nu o folosesc constant în campania electorală, ca portavoce a formaţiunii, frizează inconştienţa. Cine din ARD îi poate sancţiona credibil pe Ponta şi Antonescu? Blaga, Udrea, Berceanu? Neamţu, Papahagi sau MRU? Îmi vine să râd, aşa cum sunt convins că râd şi Ponta sau Antonescu. Cecitatea de a nu miza electoral pe Monica Macovei seamănă izbitor cu incapacitatea autorităţilor române de a accesa fonduri europene, ambele sunt cauzate de lene mentală.
ARD pierde alegerile nu numai din pricina erodării popularităţii, firească în orice democraţie. Comunicarea publică a acestui conglomerat menit să coafeze tardiv şi ineficient PDL este vecină cu dezastrul. Liderii PDL au rămas încremeniţi în proiectul “locomotiva Băsescu”, vehicul care este gripat însă de doi ani. Şi n-au învăţat nimic din experienţa celei mai spectaculoase evoluţii politice din postcomunism, cea a actualului preşedinte. Un partid politic minuscul, PD, a crescut datorită unui singur “brand” personal, al lui Traian Băsescu. Le-am reamintit participanţilor la întâlnirea de sâmbătă de valoarea brandului politic,verificată cel mai eficient la alegerile pentru Primăria Bucureştiului din 2000. Atunci, după primul tur, Băsescu avea 17%, iar contracandidatul său 44%. Băsescu a câştigat în turul doi şi datorită unei campanii inteligent concepute. Îmi amintesc sloganul său de atunci, “V