Vezi
Lasat ani la rand in izolare si vitregit de fonduri pentru infrastructura, Maramuresul a ramas un punct neimportant pe harta marilor investitii si in actuala guvernare. Mai multe proiecte importante, care pareau sa aiba sanse mari de finantare, au intrat pe linie moarta in ultimele luni, in timp ce judetul vecin Satu Mare beneficiaza de tot mai mult sprijin logistic pentru dezvoltare. Doua exemple dureroase pentru judet sunt Aeroportul International Baia Mare si drumul de centura al resedintei de judet, pentru care nu se mai gasesc bani in acest moment. Pe de alta parte, satmarenii au primit aprobari pentru modernizarea pistei de zbor din oras, creindu-se astfel un potential economic crescut in zona, iar guvernantii au avizat in aceasta saptamana si indicatorii tehnico-economici pentru soseaua de ocolire a municipiului.
Intre timp, alesii maramureseni dau vina unii pe altii. Cei care au fost la putere spun ca USL a pierdut din mana proiectele, in timp ce actuala putere arata cu degetul spre greselile facute de PDL. Una dintre concluziile cu care toti par, insa, sa fie de acord e aceea ca judetul Satu Mare ar avea un statut privilegiat in acest moment , pentru ca ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, este originar din aceasta zona.
„Faptul ca proiectul important de la Aeroportul International Baia Mare nu se mai realizeaza si toate demersurile pe care Ministerul Transporturilor le face pentru a transfera fondurile catre Aeroportul Satu Mare sunt lucruri reale. Si iata, si acum fonduri importante din Maramures sunt taiate - fonduri pe toate proiectele de drumuri nationale. Firmele lucreaza doar pentru ca au avut organizare de santier si nu-si permite nimeni inainte de venirea iernii sa sisteze lucrarile, dar ei nu vor mai primi acesti bani in 2013 daca nu vom face eforturi pentru deblocarea fondurilor”, a reprosat fostul sef al C