Mitul podului peste Dunăre din zona Galaţi-Brăila este din nou un subiect la ordinea zilei, iar discuţiile din jurul acestui proiect încep să recapete izul electoral de acum 17 ani, când „podul peste Dunăre" era lansat ca promisiune electorală a PDSR. În vara lui 1995, pe zidurile din Galaţi au apărut inscripţii de genul „Vrem pod peste Dunăre!". Au generat dezbateri aprinse care au durat un an şi jumătate. „Podul" făcea parte din strategia electorală a PDSR Galaţi şi în 1996 a adus victoria la locale a primarului Eugen Durbacă şi un scor bun la parlamentare. Folosit cu moderaţie de politicienii gălăţeni la alegerile din 2000, începând cu alegerile din 2004 şi 2008 podul peste Dunăre a fost mutat de la Galaţi la Brăila, unde a devenit promisiunea favorită a PSD Brăila, condus de Gh. Bunea Stancu. Pentru pod s-a făcut studiu de fezabilitate şi s-a vorbit de un cost de 400 milioane dolari şi de iminenta finanţare a proiectului de către investitori chinezi. Dar proiectul a rămas tot pe hârtie. În 2011, preşedintele CJ Brăila, Gh Bunea Stancu şi preşedintele CJ Tulcea, Victor Tarhon, anunţau că podul va fi finanţat în cadrul Stategiei Dunării. Proiectul a beneficiat şi de declaraţiile de susţinere ale ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, şi Elenei Udrea, de la MDRT. Dar nu au folosit la nimic. În urmă cu câteva luni, podul peste Dunăre era un subiect neinteresant.
Primarul Marius Stan vrea podul la Galaţi
Construirea podului a fost reluată în octombrie, dar, surpriză!, nu ca promisiune electorală. Noul primar al Galaţiului, Marius Stan, care după alegerile locale s-a distanţat de USL, aşadar nu îl putem bănui de interese electorale, a vorbit despre podul peste Dunăre în contextul în care Galaţiul are nevoie de o schimbare de strategie. După ce marile unităţi industriale au fost închise, fără statutul de oraş industrial, Galaţiul ar trebui să reorie