Dar ce facem cu ele? Inceputul campaniei electorale demonstreaza ca necazurile politice ne vin din nestiinta, nepasare si dezorganizare. Nu doar din partea staff-urilor de campanie, ci si din partea mass-mediei, a spatiului public, in genere.
De ani si ani ne plangem ca formatiunile noastre politice nu manifesta aderenta si preocupare pentru ideologii, or iata, acum avem programe. Ele sunt latura practic-aplicativa a abordarilor ideologice, in cazul nostru, axate doar pe liberalism si social-democratie. Nu era cazul ca televiziunile, presa sa-si focalizeze atentia si critica asupra lor? Sa caute forme atractiv-participative ca astfel de discutii sa nu fie sterile, anoste ca acum?
Intre doua optiuni
Pentru afirmatia ca avem doar social-democratie si liberalism, nu ma astept la protestul popularilor, nici al neoconservatorilor deoarece enunturile programatice aparute pana acum se circumscriu celor doua elemente ideologice, unul de dreapta, celalalt de stanga. Ambele de centru.
Deocamdata avem un singur program ca atare aparut in preziua declansarii campaniei electorale, cel al USL. Impactul lansarii sale justifica asertiunea noastra: reactiile si contrareactiile dovedesc ca activistii partidelor s-au trezit, incepand sa constientizeze ca viitorul politicii romanesti are nevoie ca de aer de o neta despartire a apelor: cine vrea sa-si rateze sansele n-are decat sa continue politicianismul gaunos, populismul desantat si demagogia electoralista, atacurile la persoana si desconsiderarea altor optiuni decat cea proprie. Care ne fac sa batem pasul pe loc de 23 ani.
Km de... promisiuni
Trezirea insa este nu doar tardiva, ci si firava. In majoritate, elementele programatice ale campaniei electorale graviteaza in jurul masurilor populiste cu aceleasi gogosi rasuflate de doua decenii: vom creste salariile si pe