Liderii de opinie din lumea artei îşi manifestă îngrijorarea cu privire la lipsa de subiecte artistice de la noul tip de bacalaureat din Marea Britanie, avertizând că "economia creativă" ar putea dispărea în 30 de ani, relatează presa britanică.
Persoane importante din lumea artei consideră că economia creativă din Marea Britanie ar putea să dispară „într-o generaţie" din cauza deciziei de a nu mai da subiecte artistice la bacalaureatul englez. Guvernului i s-a cerut să-şi reconsidere politica „cu viziune îngustă" asupra impactului pe care acest fapt l-ar avea asupra şcolilor, potrivit jurnaliştilor de la "The Guardian".
Sir Richard Eyre, regizor de film şi teatru, a numit lipsa acestei probe ca fiind „o viziune incredibil de îngustă", în timp ce dramaturgul Sir David Hare a condamnat această politică drept „cea mai periculoasă şi amplă reformă guvernamentală".
Arhitectul Lord Rogers a adăugat: „Scriitorii noştri, artiştii, designerii, dansatorii, actorii şi arhitecţii sunt invidiaţi de întreaga lume. Educaţia artistică nu ar trebui să fie marginalizată sau cenzurată".
"Măsură suicidală" pentru arta din Marea Britanie
Thomas Ades, compozitor a cărui operă „Furtuna" rulează în prezent la Opera Metropolitană din New York, a numit mişcarea "suicidală", dacă vrem ca în 30 de ani să nu avem niciun tip de artă în Marea Britanie". În cazul său, lecţiile obligatorii de muzică de la şcoală „au făcut toate diferenţa".
Noua modalitate de măsurare a performanţelor elevilor depinde de evaluarea acestora în cinci domenii: engleză, matematică, o limbă străină, două ştiiinţe, la alegere, şi geografie sau istorie, tot la alegere.
Subiectele precum muzica, teatrul şi designul nu vor mai face parte din noua structură a examenului. Mai multe personalităţi din lumea artei se tem că şcolile vor înlătura materiile artistice din programă dacă aceste