Prefectul Eugeniu Avram a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, bilanţul activităţii Instituţiei Prefectului cu ocazia împlinirii a şase luni de la instalarea sa în funcţie. La conferinţa de presă au mai participat subprefectul Cristian Sasu şi directorul Cancelariei Prefectului, Sorin Martin Vereş. Bilanţul a fost axat pe cele 12 obiective principale, pe care prefectul Avram şi le-a fixat încă de la instalarea sa în funcţie.
Audienţe în teritoriu
În ultimele saşe luni, Prefectura a verificat 10.997 acte administrative din care: 9463 dispoziţii ale primarilor şi 1534 hotărâri ale consiliilor locale şi ale Consiliului Judeţean. În urma verificării, opt acte administrative au fost atacate la instanţa de contencios administrativ, pentru trei dintre acestea instanţele pronunţând soluţii în favoarea prefectului, vizând acte emise de consiliile locale din Satu Mare, Acâş şi Păuleşti. Celelalte cinci se află încă pe rolul instanţelor.
În cadrul strategiei de apropiere de cetăţean şi nevoile sale, prefectul Avram a susţinut audienţe la Negreşti Oaş, Tăşnad, Supur, Turţ, Certeze, Valea Vinului şi Bârsău, iar zilele trecute la Pir şi Săuca. În urma discuţiilor cu cetăţenii, prefectul Avram a decis constituirea unei comisii privind soluţionarea problemelor privind retrocedarea pădurilor în zona Certeze şi a dispus intensificarea controalelor pentru depistarea şi sancţionarea infracţiunilor la regimul silvic.
Încasări mai mari la bugetul de stat
Activităţile prefectului Avram au mai vizat asigurarea liniştii şi ordinii publice, sprijinirea mediului de afaceri, susţinerea sectorului agricol, reluarea dialogului social, îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor pentru obţinerea paşapoartelor şi permiselor de conducere. În urma acţiunilor de creştere a gradului de colectare a fondurilor către bugetul de stat şi de c