Am făcut un nou flagrant după arestările din CFR: nu s-a schimbat nimic. Un director din sistem dezvăluie sumele uriaşe pierdute de Căile Ferate: "N-au arestat pe cine trebuia"
Şpaga la „naş” merge mai departe, deşi acum o lună circa 100 de conductori de tren şi şefii lor din birouri au fost luaţi pe sus de procurori. EVZ a demonstrat mergând marţea trecută cu „naşul” pe ruta Timişoara- Lugoj. Am dat 10 lei şpagă în loc să cumpărăm două bilete valorând în total 34 de lei.
Lăcomia întreţine şpaga, nu invers
Unul din directorii din CFR, care de 10 ani este răzvrătit împotriva sistemului, spune că arestările din octombrie n-au ajuns unde trebuia. Dumitru Anchidin, fost şef al Regionalei Moldova, trecut pe la un operator privat şi revenit la CFR Marfă, spune că „instituţia naşului există pentru că şefii din centrală îi obligă să ia şpagă”. El face acuzaţii grave. PIRAMIDA ŞPĂGII DE LA CFR. Înregistrări cu "NAŞII" în timp ce luau șpagă de la poțiștii sub acoperire
„Personalul de tren a fost constrâns să colecteze bani, altfel primeau sancţiuni. Nu mai există controlor care să nu accepte blatiştii. Fenomenul s-a generalizat pentru că şefii din CFR au devenit foarte lacomi”, susţine Dumitru Anchidin. El spune că sumele oprite de verigile din piramida şpăgile, până la vârful companiei, au devenit tot mai mari şi, astfel, pretenţiile celor cu funcţii au crescut, ducând la generalizarea mersului cu „naşul”. „Conductorul lua şpaga, şeful de tren oprea şi el o parte, apoi controlul civil îşi oprea partea lui, apoi şefimea din regională, apoi conducerea de la Bucureşti. Nu mai e suficient un ciubuc de 50 de lei la o cursă, trebuie să produci mii de lei”, spune Anchidin. ANALIZĂ EVZ. Din piramida şpăgilor la CFR lipseşte "Regina”
Descoperiri halucinante
Fostul şef de Regională se exclude din această piramidă. „De aceea am fost înlăturat în 2004, după