Hotărăști să faci programare la dentist, de la recepție ți se spune telefonic că ar fi indicat să vii cu o radiografie panoramică la ora stabilită, la clinica X. Perfect, până aici nimic dificil. Cu teamă sau nu, se face ora stabilită, cu radiografia sub braț, suntem întâmpinați la receptie. Și de aici lucrurile se fac diferit de la clinică la clinică, dar, în principiu, pacientul este rugat să completeze o fișă! Poate pare puțin înspăimântătoare ideea, adică daca vin la dentist, de ce atâtea întrebări la care să răspund în fișă? Trebuie să răspund la toate? Păi și dacă nu vreau? Răspunsul e simplu: nu TREBUIE să răspunzi la toate, nimeni nu te forțează să faci ceva ce nu dorești, dar, dorind servicii de calitate, INDICAT ar fi să o faci, și să răspunzi cu responsabilitate la întrebările din fișă. De ce asta? Pentru că medicii au o responsabilitate: pe lângă faptul că tratează „un dinte”, ei tratează un om, așa cum e el, cu numele lui, cu ce e el ca întreg, Poate că totuși numele nu e deloc dificil a se completa, dar locul de muncă? adresa de e-mail, telefon… pentru ce? Ei bine pentru că așa e frumos, ca să știi cu cine vorbești, despre ce vorbești și cum să contactezi pacientul chiar prin adresa lui de e-mail, telefon.. mai ales că e o modalitate atât de rapidă și eficientă de comunicare. Și dacă toate aceste întrebări și alte câteva obțin un răspuns relativ facil, ajungem la subiectul fierbinte: ANTECEDENTE MEDICALE, subiectul la care majoritatea completează: NU declar! Răspuns perfect dacă chiar nu e nimic de declarat (și Doamne ajuta să nu fie nimic de declarat), DAR dacă e ceva și nu se notează în fișa pe care, apropo, o semnezi la final, pacient fiind, medicul nu știe o multitudine de lucruri care pot cauza probleme! E drept că medicul întreabă: ești alergic la vreo substanță anestezică?, aiprobleme cardiace, diabet, hemofilie?, ești sau nu însărcinată?, ai hep