Expertul american în branding personal Kaplan Mobray spunea că, pentru unii oameni, brandul lor este o chestiune de guess (ghicit)…
Se spune despre Guess că este unul din cele mai recunoscute branduri din lume în ceea ce priveşte calitatea produselor, creativitatea promovării şi capacitatea de a populariza noi trenduri şi stiluri glam. Cei care pot explica succesul acestui brand sunt puţini, fiind considerat, de altfel, foarte scump.
Guess e un brand american de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii de lux şi a fost fondat de fraţii Marciano (originari din Maroc şi crescuţi în Franţa) în 1981, în California. Primul lor produs a fost o pereche de blugi pentru femei, cu trei stiluri de fermoare, numiţi Marilyn! Bucurându-se de un mare succes pe piaţă, compania a introdus o linie de blugi pentru bărbaţi în 1983, iar în 1984 o linie de ceasuri şi una pentru copii „Baby Guess”.
Linia de ceasuri, cunoscută sub numele de Guess, Guess Steel sau Guess Collection, este una dintre cele mai populare linii de ceasuri din lume, fiind prezentă în peste 1.100 de magazine din întreaga lume. Încă din 1982, compania şi-a început campania de promovare prin reclame video, introducând în 1985 reclamele alb-negru, devenite un simbol în promovarea brandului Guess. Unele dintre cele mai populare supermodele, care au fost imaginea brandului sunt Claudia Schiffer, Adriana Lima, Anna Nicole Smith şi Laetitia Casta.
Imaginea şi stilul
În anii `80, Guess a devenit unul dintre cele mai populare branduri de blugi, popularitatea sa scăzând treptat în anii `90, în favoarea altor companii precum Calvin Klein, Disel sau Tommy Hilfinger. La începutul anilor 2000, compania a trecut printr-o transformare, schimbându-şi imaginea şi stilul, cu scopul de a atrage noi fani, în special din rândul adolescenţilor. Reclamele Guess au trecut astfel de la tematica controversată, la cea