Românii s-au înghesuit în dimineaţa zilei de 23 noiembrie, de Vinerea Neagra (Black Friday) însă în magazinele virtuale, epuizând stocuri şi blocând de mai multe ori site-uri.
Black Friday este o sărbătoare americană anuală care a reuşit să se impună pe majoritatea pieţelor din lume. Cu acestă ocazie marile magazine se întrec în a oferi preţuri şi reduceri cât mai bune, astfel încât să atragă clienţi cât mai mulţi şi implicit profituri considerabile.
Printre site-urile cele mai accesate în această dimineaţă de români dar care au şi fost blocate o dată sau de mai multe ori se numără eMag, Domo, azerty, evomag sau marketonline. La ora 10:10, eMag anunţase pe blog că până la ora 09:00 a avut un total de 709.000 de vizitatori, 52.700 de comenzi şi a epuizat 84% dintre televizoare, 83% dintre laptopuri, 84% dintre produse imprimante & birotică, 77% dintre produsele din ingrijire personală, 69% dintre electrocasnice.
La primul Black Friday din România au existat probleme pentru magazinele care nu au fost suficient de bine pregătite în ceea ce priveşte stocurile de produse. De asemenea, retailerii online au întâmpinat dificultăţi în plasarea comenzilor, dar şi în fluidizarea acestui proces. Unii s-au dovedit a fi învinşi deoarece numărul mare de comenzi plasate a făcut ca serverele acestora să cadă, ceea ce a dus la pierderea clienţilor şi evident a unor sume consistente de bani.
Potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus şi prezentat de mediafax, circa 4,1 milioane de români au auzit de campania de reduceri Black Friday şi aşteaptă ofertele retailerilor, iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii, În SUA, estimările CNNMoney arată că sunt aşteptaţi să profite de acest week-end peste 147 de milioane de cumpărători, în scădere faţă de cei 220 milioane de anul trecut. În pofida estimărilor care i