Începând de astăzi, Registrul Comerţului îşi modifică sistemul de taxe percepute pentru operaţiunile pe care comercianţii i le vor solicita, prin intrarea în vigoare a HG nr. 902 din 1 septembrie 2012.
„Scopul (...) este de simplificare a procedurilor de înregistrare în registrul comerţului, prin aplicarea de taxe şi tarife unice pentru înregistrarea în registrul comerţului, care asigură crearea premiselor pentru plata on-line, utilizând cardul bancar prin Sistemul Naţional Electronic de Plată Online (SNEP), eliminarea timpilor alocaţi pentru calcularea, la ghişeu, a contravalorii serviciilor prestate. (...)
De asemenea, sistemul prezintă predictibilitate, ceea ce îi permite operatorului economic să stabilească o prognoză fidelă a cheltuielilor legate de înregistrarea în registrul comerţului atât la momentul constituirii, cât şi în cursul derulării afacerii”, se arată într-un comunicat emis de Oficiul Naţional al Registrului ONRC la momentul iniţierii procedurilor de aplicare a proiectului legislativ de modificare a taxelor.
Reprezentanţii ONRC apreciază că introducerea unui nou sistem de calcul al taxelor pentru operaţiunile de la Registrul Comerţului nu va duce la majorarea tarifelor actuale.
Sistemul prevede ca operaţiunile din registrul comerţului să fie taxate cu tarife unice, în funcţie de tipul solicitării, fără ca fiecare tip de serviciu să mai fie achitat separat, ca până acum. La stabilirea taxelor unice s-au folosit, ca bază de fundamentare, înregistrările în registrul comerţului şi încasările aferente realizate anul trecut.