eMAG a vandut produse in valoare de peste 12 milioane euro de Black Friday, ceea ce inseamna aproape media unei intregi luni, iar retailer-ul a ales sa inceapa campania la ora 8.00 pentru a nu repeta experienta de anul trecut cand foarte multi au constatat ca stocurile erau epuizate dimineata cand au intrat pe site, a spus pentru HotNews, Iulian Stanciu, director general al companiei. El mai spune ca cele 120.000 de produse comandate vor fi livrate in maxim sase zile.
eMAG a comunicat masiv pe tema Black Friday, a trimis numeroase newslettere si a publicat si un "ghid de supravietuire" in care sfatuia clientii ce ar trebui sa faca pentru a reusi sa cumpere produse in Vinerea Neagra. Marea necunoscuta a fost insa ora de incepere a campaniei la eMAG, anuntul de pe blog nefiind foarte exact: "dis de dimineata", in conditiile in care multi s-au trezit la orele 4.00 - 5.00 pentru a prinde oferte. Pana la urma, campania a inceput putin dupa ora 8.00, iar site-ul eMAG nu a facut fata traficului mare, fiind "picat" circa 20 de minute.
"Saptamana trecuta am comandat un studiu la Daedalus special pentru a estima nivelul traficului, am plecat de la notorietatea evenimentului, cati oameni vor sa cumpere si din ei, cati de la eMAG. Am ajuns astfel la aproximativ 700.000 de oameni care si-au exprimat dorinta sa cumpere si au luat si eMAG in considerare. Plecand mai departe de la aceasta cifra, am estimat ca vom avea acest trafic in primele ore ale diminetii, estimare care ne-a ajutat mult si care s-a dovedit a fi reala. Pentru a putea porni campania, a trebuit sa tinem secreta ora de start, pentru a nu avea sute de mii de accesari in aceeasi secunda, accesari care ar fi oprit orice infrastructura de servere existenta la noi. Am vazut ca s-a speculat mult ca incepem la ora 0.00, apoi ora 5.00, apoi 6.45. Am setat ora 8.00 si am tinut secret inclusiv intern pe