Ultimul metrou se retrage gălăgios către depou, iar peste aproximativ cinci ore şi jumătate va reveni în tuneluri. Paznicul de peste noapte se asigură că toate intrările au fost închise cu zăvorul ca să nu care cumva să pătrundă un intrus şi să descopere secretele ascunse din subteran. Liniştea care acoperă staţia Piaţa Victoriei durează fix 10 minute.
Angajaţii care lucrează noaptea în staţiile de metrou apar pe rând, în ordinea în care îşi desfăşoară activităţile. Mai întâi strâng toate gunoaiele aruncate de trecători peste zi şi le pun în saci de plastic pentru ca apoi aceştia să fie preluaţi de o garnitură de tren specială pentru gunoi. În paralel, sunt schimbate panourile şi anunţurile publicitare, tot peronul se transformă într-un şantier de lucru.
Cârtiţele de la metrou
Pe lângă toate acestea, există o echipă bine pregătită, de 12 oameni, care se asigură noapte de noapte că metroul va circula şi a doua zi în condiţii de maximă siguranţă. Ei sunt, de fapt, cârtiţele de la metrou, „Secţia de linii şi tuneluri". Echipa este formată din oameni care lucrează împreună încă de pe băncile şcolii. Angajaţi cu ştate vechi, ei au învăţat meserie la fostul Grup Şcolar Industrial „Metrou" care acum se numeşte Colegiul Tehnic „Traian".
Intrarea în „şut"
Înainte de a se apuca de lucru, echipa se întâlneşte în biroul ascuns din spatele peronului pentru a pune la punct planul de bătaie pentru noaptea respectivă şi pentru a aştepta confirmarea că linia de contact, adică şina aceea roşie pe care o vedem cu toţii când aşteptăm metroul, a fost deconectată şi nu mai are curent electric pe ea.
În birou, voie bună şi glume pe seama colegilor. Bogdan Trică, maistru-şef de district CF, dezvăluie câteva secrete despre cum se desfăşoară munca echipei. Totul se desfăşoară organizat şi mereu în ticăitul ceasului şi trebuie să fie gata, ca-n poveşti, până