In ultima perioada, noua limuzina Dacia Sandero II, aflata in programul uzinelor de langa Pitesti, atrage tot mai insistent atentia presei occidentale.
Un articol recent, publicat in La Tribune, o caracterizeaza astfel: "Este exact masina de care ai nevoie, ca sa nu te usture la buzunar. Sub acest aspect, n-are niciun concurent, fiind placuta, convenabila si prezentand siguranta la drum. Pe scurt, masina Renault romaneasca este ideala in perioada de criza"
Continuandu-si aprecierile, ziarul caracterizeaza noul tip Dacia ca pe o masina suficient de mare la un pret foarte mic, care porneste in Franta de la 7.900 euro.
Referindu-se la aspectele negative, articolul considera ca interiorul, unde atat bordul, cat si tapiteria sunt dominate in prima varianta de culoarea neagra, creaza o atmosfera oarecum lugubra, neadecvata bunei dispozitii pe care calatorul si-o doreste in masina, de exemplu cand calatoreste cu familia in vacanta.
Probabil ca, tot pentru a nu creste costurile, constructorul a prevazut volanul reglabil numai ca inaltime, nu si ca adancime, ceea ce il dezavantajeaza pe sofer. Acestuia s-ar putea sa nu-i placa nici modul de reglare a inaltimii scaunului - o manevra oarecum anevoioasa.
Bordul este prevazut cu aparatura strict necesara, constructorul neingadundu-si cheltuieli pentru alte dotari, decat cele legate direct de buna exploatare si de siguranta in mers.
Articolul face referire si la motorul turbo pe benzina de 90 CP, un motor silentios si lipsit de trepidatii. Motorul a facut fata impecabil la testele pe teren muntos, cu multe serpentine, efectuate in Andaluzia.
Cu toate acestea, motorul n-ar rezista in cazul unor urcusuri abrupte. Nici nu putem pretinde exercitii de performanta din partea unei masini construite pentru drum normal si cu costuri scazute.
Apr