Începând de astăzi, certificatele de cazier judiciar se vor elibera la un ghişeu nou care va funcţiona tot în sediul de pe strada Chiristigii, însă în corpul în care funcţionează şi serviciul de elberare a paşapoartelor. Până acum ghişeul funţiona într-un spaţiu special amenajat în acest sens în clădirea ce adăposteşte sediul IPJ, accesul făcându-se prin partea din spate, acolo unde funcţionează şi sediul Poliţiei Rutiere.
Printr-un comunicat remis de Biroul de Presă al IPJ, cetăţenii sunt înştiinţaţi că începând de astăzi, 26 noiembrie, ghişeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar va funcţiona în clădirea în care îşi desfăşoară activitatea şi Serviciul Public Comunitar pentru Elibererea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple.
Această schimbare a fost făcută din motive pur administrative, programul de funcţionare a ghişeului rămânând nemodificat. Astfel, ghişeul este deschis zilnic de luni până vineri, între orele 8.30-12.00 şi 14.30-16.00, cu excepţia zilei de miercuri, când ghişeul este deschis publicului doar între orele 8.30 şi 12.00.
Persoanele născute, domiciliate sau cu reşedinţa în judeţul Buzău şi care au cazierul ”curat” îşi pot obţine certificatul pe loc, ca şi până acum. Certificatul de cazier se eliberează titularului, însă poate fi obţinut şi de o altă persoană mandatată în acest sens de către titular, printr-o procură notarială.
Pentru obţinerea certificatului de cazier este nevoie de un act de identitate valabil, timbre fiscale în valoare de doi lei sau taxa de doi lei achitată la Primărie, reprezentând contravaloarea timbrului fiscal şi dovada achitării taxei pentru eliberarea certificatului de cazier în cuantum de 10 lei, eliberată de Trezoreria Buzău. La sediul serviciului, solcitantul primeşte o cerere tip, pe care o completează cu datele de stare civilă, iar dacă îndeplineşte condiţiile menţionate mai sus, i se