Alexandru Lăpuşan este CEO şi Co-Fondator al Zitec, una dintre cele mai importante companii de software outsourcing din România, care dezvoltă şi produse proprii.
Alex s-a implicat şi ca investitor în câteva dintre aplicaţiile dezvoltate – un exemplu în acest sens îl constituie Zipongo, startup American pentru care Alex este astăzi Chief Technical Officer.
În această toamnă, Alex a participat la How to Web, cea mai importantă conferinţă despre antreprenoriat şi tehnologie din Europa de Sud-Est. La eveniment, Alex a vorbit audienţei despre modul în care o companie de outsourcing se poate transforma într-o companie de produs, despre avantajele şi dezavantajele pe care le implică această transformare, dar şi despre modul în care pot fi rezolvate problemele care apar.
EVZ: Cât de greu (sau de uşor) este în România să găseşti investitori într-un proiect din domeniul IT?
Este mult mai uşor decât acum 5 sau 10 ani, există deja exemple de succes care pot fi studiate. De la evenimente de tipul Venture Connect, la participări la evenimente europene pentru start-up-uri (cum ar fi Seedcamp) şi terminând cu multe evenimente orientate pe antreprenoriat şi finanţare unde poţi să discuţi faţă în faţă cu potenţiali parteneri sau finanţatori, ecosistemul acesta a evoluat în ultimii ani şi chiar dacă nu îl putem compara cu cele mature din Vest devine din ce în ce mai greu să poţi apela la scuza "în România nu găseşti finanţare".
EVZ: Cât de interesaţi sunt tinerii talentaţi în domeniul IT să rămână în România şi să nu plece peste Ocean?
În continuare suntem în situaţia în care şansele unei afaceri aflate la început cresc foarte mult dacă fondatorii îşi mută privirile spre Londra, Vancouver sau San Francisco. Pentru antreprenorii care au legături în ţară, fie că e vorba de familie sau stare financiară, mutarea în străinătate n