Comparativ cu trimestrul anterior, volumul de trafic de spam în trimestrul al treilea din 2012 a scăzut cu 2,8 puncte procentuale şi a ajuns la 71,5%, spun specialiştii de la Kaspersky Lab. De asemenea, experţii au observat o creştere semnificativă a cantităţii de e-mail-uri dăunătoare, de la 3% la 3,9%, aceasta fiind o altă tendinţă a anului. Sursa: REUTERSSursa: KASPERSKY LAB
1 /.
Scăderea fluxului de spam în trimestrul al treilea poate fi justificată, într-o oarecare măsură, prin tradiţionala scădere a activităţilor de business în perioada verii.
O altă cauză pentru această tendinţă este şi trecerea treptată a mesajelor publicitare de la e-mail la alte medii, precum bannerele online, reţelele sociale, serviciile de cupoane şi publicitatea contextuală, mai concluzionează specialiștii de la Kaspersky.
Astfel, în ciuda unei uşoare creşteri a activităţii în septembrie, tendinţa generală de scădere a frecvenţei spam-ului a rămas.
Tendinţa publicitarilor de a se distanţa - cu mesajele lor legitime de promovare a produselor şi serviciilor - de mesajele de spam, a declanşat, inevitabil, o creştere a spam-ului infracţional. Acesta din urmă conţine documente ataşate dăunătoare, reclame pentru bunuri interzise sau activităţi frauduloase. În trimestrul al treilea al anului 2012, infractorii cibernetici şi-au demonstrat din nou ingeniozitatea, deghizându-şi mesajele de tip spam în notificări oficiale. Printre e-mail-urile false pe care experţii Kaspersky Lab le-au descoperit s-au numărat mesaje care păreau a fi trimise de către furnizori de hosting, instituţii bancare, reţele sociale, magazine online şi alte servicii.
Furnizorii de spam au profitat şi de popularitatea serviciilor de reduceri, pentru a distribui link-uri şi documente ataşate dăunătoare. Binecunoscutul serviciu de reduceri Groupon a fost afectat de această practică: e-m