CASCO şi RCA sunt surse importante de lichidităţi şi de noi clienţi pentru companiile din piaţă. În prezent însă, în contextul unui mediu economic în declin şi al unei clientele tot mai selective, asigurările auto sunt obligate să treacă „pe plus".
Poliţele CASCO şi RCA au reprezentat ani la rând o sursă constantă de pierderi masive pentru asigurători, fiind, de altfel, şi principala cauză pentru care piaţa de asigurări din România a consemnat mai mulţi ani consecutiv rezultate negative. Deci, ce e de făcut?
„Problema principală a pieţei auto este dată de volumul mare de despăgubiri plătite (circa 80% din total), precum şi de scăderea continuă a primei medii pe RCA, în acelaşi timp cu evoluţia constant crescătoare a daunei medii pe acest segment", cum a arătat vicepreşedintele CSA, Cornel Coca-Constantinescu, în deschiderea Conferinţei Naţionale a Asigurărilor Auto 2012, desfăşurată pe 3 octombrie a.c. la Palatul Parlamentului. „Cred că aici este cheia, iar recomandarea CSA este reanalizarea tarifelor RCA de către asigurătorii care operează pe această clasă şi racordarea lor la realităţile pieţei. Scăderea tarifelor este generată de o competiţie dură, având ca obiectiv principal atingerea unei cote de piaţă cât mai ridicate, însă companiile trebuie să mai lucreze şi asupra altor pârghii care pot fi accesate pentru atingerea acestui deziderat", a comentat Cornel Coca-Constantinescu.
„Piaţa auto este, chiar şi în perioade grele, piciorul de sprijin al economiei asigurărilor din România. Nici căderea leasingului şi a finanţărilor de autoturisme, nici prăbuşirea segmentului de asigurări CASCO, nici scăderea pieţei RCA nu au reuşit să echilibreze portofoliul general al pieţei de asigurări", a precizat Ionel Dima, vicepreşedinte, AVUS Group.
Concluzionând, în opinia reprezentantului CSA, dacă asigurările auto sunt utilizate de companii „ca